Rettferdig fra Joh. Johannson

Ny kampanje for Farmer's coffee utviklet av SMFB for Supertanker.

16841 422a1 original
16842 66b04 original

I disse dager kommer Joh. Johannson med en ny kampanje for Farmers coffee. Denne gangen har de valgt å fokusere på de gode historiene bak kaffen. All Farmers Coffee er Fairtrade-sertifisert, og samarbeidet bidrar direkte til økonomisk utvikling for fattige kaffebønder i Guatemala.

Det er imponerende å se hvordan samarbeidet har fått mange av bøndene ut av fattigdom, og vi tror at kaffen vil smake enda bedre når man kjenner historien til kaffen i posen, sier Tor Glavin, direktør i Joh-salg/Joh Johannson Kaffe.

Kampanjen er utviklet av SMFB for Supertanker.

Vi ønsket å fortelle historien med utgangspunkt i den norske forbrukeren. Det er en vanlig oppfatning at det er lite vi kan gjøre med de store problemene i verden, og vi syns det er et poeng at man faktisk kan bidra til noe stort bare ved å velge en type kaffe fremfor en annen, forteller John Jacobsen, rådgiver i Supertanker.

Eksempel på annonsetekst (dame-annonsen): «Den guatemalanske kaffebonden Cesar Villeda dyrker smakfulle, Fairtrade-sertifiserte arabicabønner. Fairtrade sørger for at han får rettferdig betalt, slik at han får muligheten til å sende de fire barna sine på skole og gi dem en tryggere fremtid. Bedre forhold har også bidratt til enda bedre råvarer, så gode at Farmer's Coffee er blitt vår mest populære Fairtrade-kaffe. Det finnes tusenvis av bønder som Cesar Villeda innenfor Fairtrade-ordningen, og hver gang du drikker en kopp Farmer's Coffee bidrar du til et bedre liv for dem alle.»

Kampanjen går i Dagbladet Magasinet, i butikken og i sosiale medier med hjelp fra Fairtrade Norge.

Rådgivere: Supertanker

Kreatører: SMFB

Fotograf: Chris Harrison

Ansvarlig hos kunde: Tor Glavin

Involverte byråer

22656 cabdf original

SMFB