Vil kurere legeskrekk

Arbeid av Screenplay Kommunikasjon

Denne uken lanserer Kreftforeningen kampanjen «Hjelp en venn», som er utarbeidet av Screenplay.

Kampanjen retter seg mot dem som kvier seg for å oppsøke lege.

– Vi oppfordrer menn til å ta kontakt med oss på 800 KREFT, dersom de lurer på noe om kreft eller om de burde gå til lege, sier spesialrådgiver Sissel Øvervold i Kreftforeningen.

Kreftforeningen er den internasjonale Movember-aksjonens kreftfaglige partner i Norge og det falt derfor naturlig å kjøre egne aktiviteter parallelt med denne.

– Et viktig element i kampanjen er en nettbasert løsning på Facebook som muliggjør effektiv spredning av budskapet i sosiale medier, sier Tone Garmann, kreativ leder i Screenplay.

– Det var viktig å gjøre kampanjen så personlig som mulig, og gjennom det kombinere et emosjonelt budskap med rasjonelle fakta. Målsettingen er å involvere og engasjere målgruppen både til å respondere, men også til å dele kampanjen med sine venner. I tillegg blir kampanjen støttet opp med flere radiospotter, annonser, web og mobilbannere på ulike nettsteder hvor menn 40+ er overrepresentert, sier hun.

Se kampanjen her.

I mediespilleren finner du én av radiospottene (klikk neste-pilen).

Team:
Tone Garmann
Knut Sverre
Katarina Jonsson
Øivind Kristiansen
Camilla Kjelstrup Larssen
Ole Petter Holen
Morten Christopher Solem

Produksjon radio: Verdens sterkeste mann

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.