Når Toyota kupper omtrent hele Dagbladet og Aftenposten må vi også gjøre oss fortjent til leserens oppmerksomhet. Bilbransjen har et svært tydelig kategorispråk, og ved denne type dominans vil kategorispråket virke anmasende, sier Haagen Sæther-Larsen, partner i Saatchi & Saatchi.
Byrået har tilknyttet seg et veritabelt Who's who over talentfulle norske illustratører.
Nye Yaris har mye bra å by på. Ved koble oss sammen med dyktige illustratører som har fått oppgaven å tolke på sitt vis kjerneverdiene til Toyota Yaris, så får vi et interessant uttykk gjennom avisene. Det blir da også et formspråk uten aldersgrenser. Vi har også gitt illustratørene litt egenreklame-plass på anonnsene noe som er helt klart i Toyotas ånd om å hjelpe andre frem, sier Haagen Sæther-Larsen.
Ifølge kreatørene hos Saatchi har det vært spennende å jobbe med så mange flinke illustratører i en hektisk prosess.
Store deler at Saatchi & Saatchi har jobbet på kampanjen. Hovedteamet har vært: Øyvind Waage, Snorre Martinsen, Kristoffer Reppen, Magnhild Foldøy, Bjørn Melvold og Haagen Sæther-Larsen.
Disse står for illustrasjonene: Silje Marie Kristiansen, Robin Snasen, Rengård, Lars Fiske, Bendik Kaltenborn, Ragnar Aalbu, Ida Larmo, Lars, M. Aurtande, Christian Horseng, Oh Yeah Studio og White Hole
Involverte byråer
Per Høj