Tilbudet av ulike plasterprodusenter er mangedoblet de siste årene. Vi ønsket å skille oss ut blant leverandørene med en sterk identitet som virket frisk og moderne, og som ville ivareta vår lange tradisjon i markedet, sier Jens Røed, markedssjef i Norgesplaster.
Nye produktnavn. Sammen med Norgesplaster har vi bearbeidet hele produktporteføljen. Vi ville skape en tydeligere kommunikasjon med kundene, en del av prosessen har vært å gi alle produktene navn knyttet til bruk. Norgesplaster har over 40 ulike produkter og med nye pakninger og nye navn tror vi folk lett kan finne riktig plaster til riktig bruk, sier John Jacobsen, rådgiver i supertanker.
Produktene skiller seg godt ut i hyllene med de sterke fargene samtidig som det kjente merkenavnet til Norgesplaster er ivaretatt. Designgrepene som er tatt gjør at forbruker raskt kan kode de ulike produktkategoriene og finne de produktene de trenger. Emballasjedesignet er moderne og kommuniserer til unge, såvel som til eldre og trofaste kunder. Vi håper at også neste generasjon vil pådra seg like mange skrubbsår, vannblemmer og blodige kutt slik at den tradisjonsrike merkevaren vil leve i mange mange år videre, sier Kjetil Wold, kreativ leder i Anti.
Grafisk design: Heidi Wilhelmsen
Art Direction: Kjetil Wold
Rådgiver: John Jacobsen
Prosjektleder: Tine Moe og Anita Nørsett Dahl
Ansvarlig hos Norgesplaster: Jens Røed
Involverte byråer
ANTI