«Ingen liker å bli lurt»

I «European Social Studies» fra 2010 ligger nordmenn på toppen som det mest godtroende og naive folkeslaget

2980 e0c76 original
34514 63895 original

I «European Social Studies» fra 2010 ligger nordmenn på toppen som det mest godtroende og naive folkeslaget. Human-Etisk Forbund tar sterk avstand fra det overnaturlige, og mente at det var på tide at noen sa fra. De ønsket å etablere seg som en annerledes og spennende samfunnsaktør som tar opp kampen mot klarsynte, alternativmedisinere, krystallhealere og andre som utnytter folks tvil, sorg og håp med grunnløse påstander.

Ideen til kampanjen ”Ingen liker å bli lurt” handlet om å skape debatt, meningsbryting og provokasjon mellom humanister og alternativmiljøene. Kampanjen er en nøye planlagt protestaksjon som ble gjennomført i betalte og fortjente kanaler. Debatten fikk større fart og spinoff enn vi kunne drømme om.

Navet og diskusjonen skjedde på facebook med overveldende trøkk, ambassadører stilte opp for saken, komikere engasjerte seg, guruen i kritisk tenkning James Randi sørget for utsolgte «debatt-forestillinger», bloggverdenen og ulike debattforaer fikk fart på seg, og pressen var med.

11 ganger debattert på radio og TV, 48 brede redaksjonelle artikler i riksmedier, 2.227.044 visninger av innleggene, mange med over 300 kommentarer, fra 0 til 7600 likes på under én måned, - og det vokser og debatteres heftig fortsatt. Det var godt noen endelig sa fra.

6565-1d318-original.pdf

3913-f5532-original.pdf PDF, 4.699 MB
Last ned

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS