Litago Ku-kø

Arbeid av Los & Co

2. januar lanserte Litago et helt nytt produkt, Litago Smoothie Shake, i utvalgte butikker

2. januar lanserte Litago et helt nytt produkt, Litago Smoothie Shake, i utvalgte butikker. Målet med denne kampanjen var å skape forventing og interesse for dette nye produktet – allerede før det fantes i butikkhyllene. Samtidig ønsket vi å gi våre trofaste Facebook-fans en mulighet til å få høre nyheten først. Litagos kjernemålgruppe er unge mennesker som følger merkevaren tett. Det er de samme menneskene som ville lagt seg i kø for å få billetter til kjente pop- eller rockestjerner. Ville de også stille seg i kø for å få bli den første til å smake en helt ny og foreløpig hemmelig Litago-drikk? Og ville denne køståingen bli morsom? Vi lagde Litago Ku-kø, en online kø der deltagerne startet i den rekkefølgen de kom inn og deretter kunne kjempe seg fremover ved å spille en pasteurisert versjon av klassikeren stein-saks-papir, der valgene var byttet ut med en rekke ulike såkalte sykluser. Den som sto først i køen 27. desember klokka 22 skulle få den nye drikken levert på døra med kurér, rett før resten av verden fikk smake. Ved en inkurie viste det seg at vinneren var på juleferie i Berlin, men har man lovet så har man lovet…

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.