Ny profil for Nettbuss

Nettbuss hadde en teknisk og lite relevant profil

34688 d7cfb original
34696 11b5b original
34697 731b7 original
34698 13391 original
34699 b7b1e original
34700 549f0 original

Nettbuss hadde en teknisk og lite relevant profil. De hadde også mange ulike underselskaper og produkter innen porteføljen som måtte organiseres i et tydelig merkevarehierarki. I tillegg hadde de store implementeringsbehov i de ulike nordiske landene.

Dinamo ønsket å fokusere på menneskene bak rattet og gjøre profilen nær og menneskelig. Et vennlig symbol som er et løfte om en god opplevelse, samtidig som det gir assosiasjoner til hjul og kjøring. Det enkle, men tydelige symbolet fungerer like godt i maksimal størrelse på busser så vel som i minimal skala på uniformsknappre, i apper og favikon. Det har vært vikitg å komme frem til et symbol som ikke bidrar til ytterligere støy i bybildet og langs landeveien, men oppfattes som positivt av passasjerer og forbipasserende.

Bilder med blide mennesker i fokus på markedsmateriell – både ansatte og kunder – kvinner og menn i alle aldre. Slagord i håndskrift som gir et personlig preg. Det ble utviklet en enkel og tydelig merkevarearkitektur.

Den nye profilen har skapt stor internt stolthet og den minner ansatte hvorfor de gjør jobben de gjør – hver eneste dag. Den har ryddet opp i merkearkitekturen og gjort Nettbuss til det mest synlige busselskapet på norske veier.

6598-9f8ae-original.pdf

1010-e1129-original.pdf PDF, 2.192 MB
Last ned

6547-9af96-original.pdf

3509-a602b-original.pdf PDF, 8.446 MB
Last ned

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS