Rimi Pluss

Arbeid av McCann Oslo og MediaFront

Daglige middagstips legges rett i handlelisten, og varene sorteres i samme rekkefølge som i butikken

Norges største lavpriskjede brukte 10 år på å bli minstemann. Med bare 0,5 % preferanse, hadde Rimi nå et desperat behov for flere venner. Men hva gjør man når konkurrentene har lavere priser, høyere preferanse, og mye større budsjetter? Vi fant ut at folk flest er mer opptatt av å spare tid enn av å spare penger, så vi utviklet en ny måte å handle på: Rimi Pluss gjør det lett å lage og dele handlelister på PC og mobil. Daglige middagstips legges rett i handlelisten, og varene sorteres i samme rekkefølge som i butikken. Vi markedsfører Rimi Pluss i alle kanaler: På TV demonstrerer vi tjenesten og lover kundene “mer tid til alt annet”. Kundeaviser, annonser, butikkplakater og kassalappen(!) øker kjennskapen. Bannerannonser på web og mobil driver nedlasting. På Facebook og Twitter tar vi imot forslag og svarer på spørsmål. Mens virtuelle Rimi-butikker på t-banen lar folk skanne produkter og lage handlelister mens de venter. Få timer etter lanseringen var Rimi Pluss nummer 1 i AppStore, og så langt har over 140.000 nordmenn lastet ned Rimi Pluss. Men viktigst av alt: Nå vokser Rimis omsetning nesten dobbelt så fort som resten av lavpriskategorien. Og tre ganger så raskt som dagligvarebransjen sett under ett. Rimi – raskt og rimelig!

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.