Scandic Vulkan
Scandic skulle bygge sitt nye hotell, Scandic Vulkan, midt i det nye og til dels ukjente Vulkan-området mellom St
Aktuelt byrå
Concept Communication
Scandic skulle bygge sitt nye hotell, Scandic Vulkan, midt i det nye og til dels ukjente Vulkan-området mellom St. Hanshaugen og Grünerløkka, men hadde ingen klar strategi om hva hotellet skulle være og hvem som skulle bo der. Vi ønsket å være med på å bygge et hotell som skulle bli noe mer enn et sted man bare skulle spise og sove, men også et hotell man kunne bruke 24 timer i døgnet. Men i motsetning til byer som Stockholm og København, har vi ikke noe tradisjon i Oslo på å bruke hoteller som møteplasser og sosiale arenaer. Dette arbeidet dokumenterer hvordan vi la til rette for dette, hvordan vi fylte hotellet med forskjellig innhold, og hvordan vi kommuniserte strategisk og målrettet med de ulike målgruppene vi definerte.
5473-6af07-original.pdf
Involverte byråer
Concept Communication
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2011 Reise, transport og turisme