Scandic Vulkan

Scandic skulle bygge sitt nye hotell, Scandic Vulkan, midt i det nye og til dels ukjente Vulkan-området mellom St

2408 da551 original
3898 c289b original
26114 1b748 original
26115 91c88 original
34086 c3c98 original
34087 c57b2 original
34088 6a76f original
34089 3e20d original
34090 ecf5c original
34091 22876 original
34092 7bb97 original
34093 addfd original
34094 d1998 original
34095 c996d original
34096 8ae27 original
34097 cbeb1 original

Scandic skulle bygge sitt nye hotell, Scandic Vulkan, midt i det nye og til dels ukjente Vulkan-området mellom St. Hanshaugen og Grünerløkka, men hadde ingen klar strategi om hva hotellet skulle være og hvem som skulle bo der. Vi ønsket å være med på å bygge et hotell som skulle bli noe mer enn et sted man bare skulle spise og sove, men også et hotell man kunne bruke 24 timer i døgnet. Men i motsetning til byer som Stockholm og København, har vi ikke noe tradisjon i Oslo på å bruke hoteller som møteplasser og sosiale arenaer. Dette arbeidet dokumenterer hvordan vi la til rette for dette, hvordan vi fylte hotellet med forskjellig innhold, og hvordan vi kommuniserte strategisk og målrettet med de ulike målgruppene vi definerte.

5473-6af07-original.pdf

1395-e0c44-original.pdf PDF, 12.579 MB
Last ned

Involverte byråer

Concept Communication

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2011 Reise, transport og turisme