The Human App

djuice lanserte sitt nye ”all in 1”-abonnement for unge voksne

1596 a9d2d original
2611 b9418 original

djuice lanserte sitt nye ”all in 1”-abonnement for unge voksne. Ved å kombinere en topp mobiltelefon og et gunstig abonnement skulle djuice være mobiloperatøren som tilbyr alt du trenger til mobiltelefonen.

For å bevise at djuice virkelig tilbyr all-in-1 på telefonen skapte vi verdens første menneskelige mobilapplikasjon: The Human App. Applikasjonen forente menneskelig kreativitet og løsningsevne med teknologiens uante muligheter. The Human App skal kort sagt hjelpe deg med alt du trenger via mobilen.

Vi involverte målgruppen i utviklingen av The Human App og søkte etter den perfekte menneskelige bestandelen gjennom en sommerjobbannonse. Responsen var overveldende. Over 700 søkte og 70 laget videoer av seg selv der de tolket rollen som The Human App. Vi publiserte filmene på nett, og de ble sett av over 70.000 mennesker på under en uke.

Gjennom blogg og mobilapplikasjon lot vi brukerne skrive inn oppdrag som de trengte hjelp fra The Human App for å løse. Vi brukte live-overføring, GPS-teknologi og et filmteam slik at man alltid kunne følge The Human Apps bevegelser og se høydepunkter fra oppdragene. Strategien var å hjelpe flest mulig, samtidig som vi underholdt resten av målgruppen.

djuice hadde en salgsøkning i kampanjeperioden på 29 prosent. 1 av 3 i målgruppen kjenner til The Human App fra djuice. 160.000 unike besøkende på kampanjesiden (målgruppen totalt består av 600.000 personer). Over 100.000 likes på Facebook. 2. plass på topplisten for gratis underholdning på Appstore. Over 100 medieoppslag i norske og internasjonale medier. djuice fikk over 3000 nye følgere på Facebook.

Involverte byråer

75568 43544 original

Trigger Oslo