Bredbånd for alvor

Bredbåndsselskapet NextGenTel er ute med en kampanje som oppfordrer til å gjøre en forskjell for de som lever på internett. Reklamebyrået MK har utviklet kampanjen.

16794 5aca0 original

Bacon har produsert filmene i Oslo og København.

NextGenTel er den viktigste utfordreren innen bredbånd og bredbåndstjenester i Norge. Når alle snakker om superbredbånd og antall hestekrefter ønsker vi å snakke om faktisk det som betyr noe. At bredbåndet fungerer, og at man kan bruke det til det man ønsker, sier Morten Ågnes, direktør for informasjon og marked i NextGenTel.

Et bredbånd for deg som bryr deg. Når du har et dårlig bredbånd går det ikke bare utover deg selv, men også alle de personlighetene og aktivitetene som eksisterer på internett. Det er på tide å gjøre hverdagen bedre for dem som lever på internett, noe som til gjengjeld vil gjøre det bedre for deg som forbruker, sier Anders Holm, tekstforfatter i MK.

Hverdagslige situasjoner. Reklamefilmene og kampanjen formidler internettpersonligheter og fenomener som mange av oss har et forhold til. At mange ikke får oppleve disse er dessverre en realitet.

Det har vært en tårevåt prosess. Det er ikke lett å se en lolcat fullstendig tappet for lol, forteller teamet bak kampanjen.

Disse har gjort en forskjell:
Team hos MK: Jens Gundersen, Anders Holm, Armando Zuniga, Thomas Bråten, Britt Hege Karlsen, Svein Roger Selle

Bacon Oslo: Regissør Kasper Wedendahl, produsent Magne Lynger og prosjektleder Mari Grundnes Paus

Postproduksjon: Bacon X

Disse bryr seg om bredbånd og internett:
Ansvarlig for NextGenTel: Lasse Marøen, Morten Ågnes

Involverte byråer

39028 2217e original

MK Norway