Frister forbrukere på nett

Arbeid av Screenplay Kommunikasjon

Ny gledesportal for Freia på freia.no, stolt levert av Screenplay, som mener de har levert den mest fristende nye portalen på nett i 2012.

Etter en rekke vellykkede webkampanje for merker som Freia Melkesjokolade og Kvikk Lunsj, har Freia fått sin helt egen gledesportal på nett.

– Vi har hatt god effekt på vår digitale satsning frem til nå, både kampanjer og målrettet bruk av sosiale medier, men vi har alltid hatt et langsiktig mål om en egen portal som kan friste like mye på nett som vi gjør i butikk, sier Senior Brand Manager og prosjektansvarlig Nina Skotte i Kraft Foods Norge.

Samlet på ett sted. Da prosjektet startet i 2010 var målet en portal som skulle synliggjøre og styrke merkevaren Freia, og bygge bevissthet rundt det store Freia-universet ved å forene alle de ulike merkevarene og aktivitetene. Alt sammen levert på en fristende måte som skaper glede.

– Vi synes vi har lykkes vanvittig godt med det, sier Skotte.

– Resultatet har blitt et moderne, fristende og elegant nettsted med utstrakt bruk av bilder, hvor en modulbasert oppbygning gjør at man opplever å komme til helt nye opplevelser for hvert nye område man klikker inn på. Det gjør det også enklere å skille ut sesonger, kategorier, eller fremheve kampanjer.

130 merkevarer. Prosjektleder Marianne Lohre Martinsen i Screenplay forteller at portalen har vært et spennende prosjekt.

– Vi har fått muligheten til å bygge en portal helt fra bunnen av sammen med en modig oppdragsgiver med mange spennende innspill, sier Lohre Martinsen.

– Med 120 års historie og over 130 ulike merkevarer som skal bygges inn på én portal har jobben vært både utfordrende og krevende, men vi har jobbet tett og godt med Screenplay, og fått til en side vi er virkelig stolte av, sier Skotte.

For mer gledesspredning, sjekk freia.no.

Kommentarer

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

5 år, 9 måneder siden

Gledesportal? Er det lov å si?