NetCom dempet myke skuffelser
McCann ville gjøre juleskuffelsene mindre ved å la kunder bytte inn myke pakker i en januarkampanje for NetCom.
Aktuelt byrå
McCann Oslo
Da NetCom ba om en januar-kampanje som skulle trekke flere besøkende til butikkene sine, kom vi på at ikke alle julegavene ble mottatt med like stor entusiasme, forteller byrået.
Januar har derfor alltid vært tiden for byttehandel. Dessverre har du aldri kunnet bytte tante Ednas hjemmestrikka ullundertøy. Før i år.
Med allerede kjøpt TV- og radioplassering bestemte vi oss for å gjøre myke presanger om til valuta og gjøre folk oppmerksomme på at de nå kunne bytte hvilken som helst myk skuffelse i en ny telefon hos nærmeste NetCom-butikk.
Økte omsetningen. Kampanjen trakk ikke bare folk til NetCom-butikkene landet over, den økte omsetningen med 50 prosent fra januar i fjor, ifølge McCann.
Klærne folk byttet inn gikk til en veldedig organisasjon. Vi kalte det Årets byttehandel hos NetCom.
Byrå: McCann
Kunde: NetCom
Ansvarlig hos kunde: Mira Kahn og Ole Andre Skarbøvik
Art director: Kjetill Nybø
Tekstforfatter: Hallvard Fjeldbraaten
Rådgiver: Janne Espevalen
Prosjektleder: Katrine Berget
Design: Pia Lystad
Animasjon: Tilnærmetlik
Og takk til Joakim hos Pravda
Involverte byråer
McCann Oslo