Ikke alle er like overlykkelige på jobb som i stock photo-klisjéen som pryder denne artikkelen. Bemanningsselskapet Proffice og DDB vil med kampanjen «99 grunner til å bytte jobb» minne nordmenn på at det alltid finnes en potensielt bedre arbeidsplass for dem et annet sted.
I et jobbmarked der folk stort sett er fornøyde og der arbeidsløsheten er så å si ikke-eksisterende må man som bemanningsselskap påpeke sannheten om at alle kan få det bedre enn de har det nå. Gresset er grønnere på den andre siden.
Kampanjen er den første siden Proffice innledet et samarbeid med DDB i desember.
DDB forsto utfordringen vår godt, og har kommet opp med en innsikt og en løsning vi er meget godt fornøyde med, sier Thomas Magnuson, markedssjef i Proffice.
Oppdragsgiver Proffice: Thomas Magnuson
Klikk neste-pilen i mediespilleren for å høre et utvalg av de mange spottene.
Byrå: DDB OSLO
Kreatører: Torkild Jarnholt & Julian Hagemann
Prosjektleder: Gro Marwold
Rådgiver: Pelle Josephson
Produksjon: Sagveien Resort
Mediabyrå: IUM
f1ad24df-7cde-4846-b7ba-a29ba09d6fde.mp3
f907d11d-7552-4740-8d19-b5d1e57fd012.mp3
798cedf4-08b6-4c11-9373-145a70e0786f.mp3
34e172d0-d30c-49af-95d0-53890a7d2bf2.mp3
eb8adf45-4f17-42e9-82b7-fa3e932f7a5c.mp3
bc64f77d-2f51-4522-b3cf-0c20fe53ccc6.mp3
22fb4099-1157-4823-86bf-2d89464d46d7.mp3
a3d5a26e-084c-4b11-a62d-533579fc4154.mp3
e296d8ad-d63e-4a45-96c1-29aafb3d2b1e.mp3
dad473c6-1fc9-4011-8bd0-2e749d8b0a42.mp3
92a29d8e-908f-4d56-aabf-cf3096924843.mp3
8fda6e97-c6ab-4fb6-8fe5-df8481f7c7e2.mp3
1bba6032-1957-4739-9514-8dbc74044775.mp3
a783783a-0605-4d33-a29c-ffccbd07c898.mp3
94252862-aa25-4fdb-9870-1599882b8dcf.mp3
2eab7877-95bb-41b0-bbf4-3e18c7c613ce.mp3
Involverte byråer
NORD DDB