Monsterkampanje fra Electricbrandy

Byrået har laget annonsekampanje for Randstad, verdens nest største aktør innenfor rekruttering og utleie av konsulenter.

13423 9aef7 original
13424 d6f5a original

I Norge er Randstad et av de store selskapene i en bransje få har et aktivt forhold til.

Vi er en bransje som er litt anonym, men der konsekvensen av å gjøre en god eller en dårlig jobb er enorm, sier Camilla Grana, daglig leder i Randstad.

Ansetteren og den ansatte.
Selskapet ønsket å rette søkelyset på betydningen av å ansette riktig og å bli ansatt riktig. I første omgang har det resultert i en annonsekampanje, med et annonsetema rettet mot de som ansetter, og et annet mot kandidatene som ansettes.

Electricbrandy forstår svært godt hva vi driver med og har lagt vekt på konsekvensen av å gjøre feil på en lett tilgjengelig måte, sier markeds- og HR sjef Roger Håkon Torvund Skår i Randstad.

Tematikken for annonsene: Situasjonen der den hyggelige, nye og kompetente kollegaen ble et monster. Og den lovende nyansatte som havner i dinosaurus-selskapet.

Vi fikk laget masker og modeller i Sverige og Pål Laukli stod for foto, sier AD Thomas Anker.

Vi ønsket at det skulle se ut som om noen bare hadde tatt et bilde på et kontor en hvilken som helst dag.

Teamet hos Randstad er Daglig leder Camilla Grana og HR/markedsdirektør Roger Håkon Torvund Skår. Hos Electricbrandy står Thomas Anker, Calle Hägg, Linn Ramm Østgård, Unni Amundsen og Øivind Breen bak arbeidet. Foto ved Pål Laukli.

Involverte byråer

Electricbrandy