Godt å gi. Godt å få

Det er vår og iskremsesongen er for alvor i gang. Diplom-Is slipper i disse dager første film på deres nye reklamekonsept «Godt å gi. Godt å få», utviklet av McCann.

16392 bd98f original

Hver dag gis det en iskrem fra foreldre til barn, gutt til jente, venn til venn, og fra kollega til kollega. Hver gang en iskrem bytter hender spres det litt glede, også når du bare gir en til deg selv, sier McCann-teamet Morten Varhaug og Øistein Markus Holm.

Det er en sannhet vi alle kjenner, at Diplom-Is er godt å gi, og godt å få. Filmen har et budskap til kommende generasjoner om gleden over å være generøs, og vise omtanke for andre.

Filmen er regissert av Jens Lien og Einar Film med Eilif Hellum Noraker i hovedrollen.

En plass i hjertet.
Diplom-Is forteller om store ambisjoner for fremtiden, og for reklamen.

Fremfor å skryte av oss selv og vår lange historie, ønsker vi å lage kommunikasjon som gir oss en plass i hjertet til folk, som viser at Diplom-Is står for noe positivt utover at vi lager kjempegod iskrem, sier salgs og marketingdirektør Eirik Kruse.

Vi håper nå at flere vil gi en Diplom-Is til noen de er glad i gjennom sommeren.

Reklamefilmen er første uttak på nytt konsept, og vil bli støttet av butikkaktiviteter gjennom sommeren. I tillegg har Diplom-Is noen andre overraskelser på lur i månedene som kommer.

Byrå: McCann AS
Team: Morten Varhaug og Øistein Markus Holm
Rådgiver: Torstein Drogseth
Prosjektleder: Kristin Lien
Planner: Haldor Hårvik
Byråprodusent: Beril Holte Rasmussen

Produksjonsselskap: Einar Film
Regissør: Jens Lien
Produsent: Guri Neby

Ansvarlig hos Diplom-Is: Eirik Kruse

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo