Saatchi lanserer Wilfa Svart

Arbeid av Per Høj

Wilfa lanserer i disse dager en ny serie kaffetraktere: Wilfa Svart. Saatchi har bistått med produkt-, navn-, strategi- og konseptutvikling.
I spilleren: annonse og presentasjonsfilm.

I en tid da italienske espressomaskiner og helautomatiske pute- og kapselmaskiner øker, utfordrer den norske leverandøren Wilfa markedet med å revitalisere og hylle den nordiske kaffekulturen.

Mobilbruker?
Se filmen på YouTube.

Med fokus på design og innovasjon har Wilfa utviklet Svart-serien sammen med det danske designbyrået Designit, baristaen Tim Wendelboe og Saatchi & Saatchi.

I verdenstoppen. – Traktekaffe har lenge vært sett på som utdatert og dårlig, men faktumet er at en skikkelig kaffetrakter er et av de beste redskapene for å lage god ikke-espresso-basert kaffe hjemme. På tross av den generelle oppfatning er Norden helt i verdenstoppen på kaffe, både hva gjelder råvarekvalitet så vel som tilberedning, og Wilfas nye serie er en manifestasjon av dette, sier baristaverdensmester Tim Wendelboe som har vært en sentral bidragsyter i utviklingen av de nye trakterne.

Første produktet i serien er Wilfa Svart manuell, en manuell («pourover») kaffetrakter som skal blåse liv i den gode kaffetradisjonen. Saatchi & Saatchi Oslo har deltatt i innsikt- og strategifasen i tillegg til navn- og produktutvikling, kommunikasjon og kampanjemateriell.

En sjelden sjanse. – Dette er et av våre mest spennende oppdrag noensinne, sier byråleder og rådgiver Jon Fredrik Sandengen.

– En sjelden sjanse, hvor vi med vårt strategiske og kreative fokus har vist at vi har mye å tilføre helt fra oppstart av et slikt prosjekt, ikke bare i forhold til kommunikasjonen.

Svart Manuell har allerede fått Merket For God Design i år.

Kaffeblogg.
Den første lanseringen skjer gjennom magasinannonser, sponsing, promo, nett- og butikkaktiviter. Det er også lagt mye vekt på pakningsdesign og presentasjon gjennom nett og trykksaker. I tillegg er det tidligere blitt etablert en blogg i samarbeid med Tim Wendelboe og andre.

Med i teamet fra byrået: Jon Fredrik Sandengen, Kristoffer Reppen, Victoria Salbu, Martine Stolp, Jørgen Holst, Øyvind Waage, Snorre Martinsen, Eiliv Gunleiksrud og Håkon Fretheim

Fra kunde: Anders Liland, Arild Jørgensen og Ann-Karin Lislevatn

Produsent: Saatchi & Saatchi
Filmfoto: Pål Ulvik Rokseth
Regi og post: Axel Råberg
Annonsefoto: Margrethe Myhrer

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.