Johaug - profil, produktutvikling, emballasje og pakningsdesign

Arbeid av Panorama Design

Johaug, kanskje den mest ettertraktede norske idrettsutøveren ønsket å skape sin egen kolleksjon.

Therese Johaug, den uredde jenta fra Dalsbygda, ønsket å etablere sitt eget klesmerke. I samarbeid med Small Nordic AS ønsket hun å lansere de beste langrennshanskene. Fra før var det få leverandører med spesialkompetanse for langrennshansker, og derfor fantes det en god mulighet nettopp her.

Therese Johaug har en svært stor appell i Norge. Da hun vant 30km under VM i Oslo, tok hennes popularitet skikkelig fart. I dag er hun trolig den mest profilerte norske idrettsutøveren ved siden av Petter Northug. Derfor var det opplagt at en merkevare fra Therese Johaug ville vekke manges oppmerksomhet. Dette ga oss all grunn til å tenke nyskaping. Designprosjektet har omfattet profil, pakningsdesign, butikksystemer og produktene.

Logo for Johaug har utspring i initialene TJ, hvor symbolikken er knyttet til et skipar. Vi har valgt en sterk og frisk blåfarge som primærfarge. Denne ble valgt for å skape avstand fra konkurrentene og for å gi kontrast i TV-ruta. Therese er sin egen hanskesponsor, og muligheten for TV-eksponering i sesong var viktig.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.