Lage egen billett? Sannelig min hatt!

Arbeid av HK Reklamebyrå

Med det bekymringsløse 50-tallet som bakteppe ruller busselskapet AtB i gang en bred kampanje i Trondheim for billettappen Mobillett.

Med appen kan du kjøpe enkeltbilletter uten å tenke på kontanter, og samtidig spare penger.

– Femtitallet er jo selve referansen på det glade, uskyldige og bekymringsfrie. Det er en drakt som kler brukervennlige Mobillett svært godt, og som samtidig gir oss et visuelt språk som skiller seg fra tradisjonell markedsføring av apper, sier Aasmund Hegglid, art director hos HK reklamebyrå.

Det glade femtitall.
Kampanjen er utviklet av HK reklamebyrå, med bistand av Helmet på filmproduksjon og Ambolt på lyd. Geir Mogen står bak foto i kampanjen, som også omfatter radio, utereklame og annonser.

– Mye av tiden er brukt på å gjenskape det femtitallstypiske i både film, radio og foto. Derfor vil den årvåkne få med seg syngende radiospots, hjemmelagde filmeffekter og håndkolorerte fotografier, smiler Arne Morten Rolseth, tekstforfatter i HK.

Vekk med cash.
Mange trøndere benytter allerede Mobillett, men AtB ønsker enda flere brukere for å effektivisere bussreisen og redusere bruken av kontanter.

Appen er utviklet av WTW i 2011 og vant gull for Årets Beste Salgsløsning i Gulltaggen 2012. AtB har ansvar for kollektivtransporten i Trondheim og ble kunde hos HK i 2011.

– Takk til Helmet og Ambolt som har hjulpet oss å få mye ut av et begrenset budsjett. Rammene har inspirert oss til å leke med 50-tallets reklamespråk og og lage noe som sjarmerer med sin glade uskyldighet, sier Jenny Staalnacke, tekstforfatter i HK.

Team fra HK: AD: Aasmund Hegglid
Tekstforfattere: Arne Morten Rolseth og Jenny Staalnacke
Mac: Kjell Karlsen
Prosjektleder: Monica Bjøringsøy
Konsulent: Børre Gundersen
Regi: Øystein Moe
Produksjonsselskap: Helmet
Lyd: Ambolt
Foto: Geir Mogen
Ansvarlig hos kunde: Grethe Opsal, markedssjef, AtB.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.