Bare i juni, juli og august løste Norsk Luftambulanse 2234 oppdrag med legehelikopter, men Norsk Luftambulanse (NLA) driver også forskning, undervisning og utviklingsprosjekter for å kunne kjøpe tid ved akutt sykdom eller alvorlig skade.
Kampanjen som nå går på lufta er den siste i rekken på konseptet «De viktigste minuttene», som Dinamo har utviklet for NLA. Kommunikasjonen har til hensikt å gjøre folk bevisste på at NLA er mer enn gule helikoptre: NLA er leverandør av livsviktig tid, og den viktigste bidragsyter til at du får hjelp så fort som overhodet mulig.
Sneglepost. Tidligere kampanjer har hatt god effekt, med en jevn økning blant dem som kunne tenke seg å støtte NLA etter å ha sett kommunikasjonen. I høstens kampanje fokuseres det ekstra på et brev som kommer i postkassen, og målet er at både print, web og radiospotter skal bidra til at flere velger å støtte NLA gjennom medlemskap.
I mediespilleren: En annonse og to radiospotter.
Team
Tekst: Henrik Hagelsteen
AD: Henrik J. Sæther
Rådgiver: Calle Bækken
Prosjektleder: Anne Gro Carlsson
Formgiver: Guro Trevland
Media/innsikt: Pål Drage
Radioproduksjon: Verdens Sterkeste Mann v/Nicolai Cleve Broch
Foto: Alexander Hagstadius
1c8ba94b-fe4c-46b9-9d35-cb56925d6a52.mp3
27cd110a-0bae-41e8-bfe3-aee1f82cd905.mp3
Involverte byråer
Dinamo AS