Se den snakker!

Arbeid av McCann Oslo

Go'Morgen-yoghurt med nytt kommunikasjonskonsept. McCann, MediaFront og Tangram design står bak.

Go'Morgen er en av de mest kjente merkevarene i Norge, og selger hvert år over 50 millioner begere. Dette er begere som nå formilder et budskap til sultne nordmenn. McCann har sammen med Tine utviklet et konsept hvor selve pakningene gir deg gode argumenter for å forlenge lunta di eller tupper deg bak for holde deg våken. Enten det er overtalelser, trusler, løgn, sladring eller god yoghurtretorikk så er oppgaven å få deg til å spise den opp.

Yoghurt-personlighet. – Vi har fokusert på å bygge en personlighet som samsvarer med de ikoniske begrene og merket forøvrig, så selve jobben ble å finne en stemme, og enda viktigere: hvorfor Go'Morgen plutselig hadde behov for å si noe i det hele tatt, sier Erlend Klouman Høiner.

– Svaret ble at Go'Morgen er «din venn i sulten.

McCann har formulert utsagnene og Tangram Design har utviklet selve designet rundt de forskjellige budskapene på begeret.

McCann og MediaFront har bygget bro mellom pakning og mobiltelefon i form av en app.

Argumenterende beger.
– Siden pakningen likevel hadde blitt så taletrengt, så vi på en mulighet: Bør man ikke få opprettholde dialogen med pakningen? Kanskje man ikke er enig med pakningen, eller har lyst å få utdypet et par ting? Vi bygde en argumentasjonsrekke basert på masse datafeeder og antagelser rundt brukeren, og dyttet dette innholdet ut av Go'Morgenappen. Alt man trenger å gjøre er å skanne pakningen, så får man en meget personlig melding tilbake som man kan svare på. Deretter fortsetter praten på Facebook. Og så har man det gående.

– Det er meningsfylt å få implementere den samme innsikten om å spise før det er for seint, i alle ledd, så helheten får stå frem uansett hvor brukeren møter kommunikasjonen, alt fra pakning til TV, fra intern forankring hos Tine til Facebook, avslutter Tore Woll.

McCann har også utviklet et filmkonsept basert på slagordet «Din venn i sulten». Disse filmene ruller på TV i dag, og er produsert av Motion Blur.

I mediespilleren: Fire filmer og et utvalg app-tekster.

Du kan også se filmene på YouTube.

De involverte:
Kreativt Team: Tore Woll og Erlend Klouman Høiner
Rådgiver: Marit Høvik Hartmann
Planner: Svein Sælid
Prosjektleder: Kristin Lien
Macdesignere: Rune Tyvold og Anne Hildremyr

Mediafront: Alexandra Thornvall, Espen Bjarnø, Karin Lima og Michael Erikson
Motion Blur: Henrik Sander på regi og produsert av Espen Horn
Design av pakning ved Alexandra Kloster hos Tangram Design
Hanan Jahr og Øystein Ulvær har vært ansvarlig hos Tine

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.