Farvel Løp & Kjøp

Arbeid av ANTI

Jernia foretar en stor forandring i sitt uttrykk, fysisk som psykisk. Borte blir det mange forbinder med det typiske «Løp & kjøp»-språket.

– Nå har vi bestemt oss for å rendyrke det vi kan best: Nemlig å skape gode opplevelser i fysisk butikk, og sørge for at du får den samme gode opplevelsen uansett hvilken kanal du treffer oss i, sier Innovasjonsdirektør i Jernia, Kenneth Winther.

Snuoperasjon. Sammen med Konsernsjef Knut Thjømøe foretar Winther i disse dager en gigantisk snuoperasjon. I stedet for å selge direkte, vil Jernia inspirere til salg i butikk med redaksjonelt stoff, en egen kundeklubb, og et helt nytt sortiment som er under utvikling.

– Vi er godt vant til å jobbe med store oppdrag i inn- og utland, og det at Jernia har vist oss tillit og gitt oss denne jobben som handler om en fullstendig snuoperasjon når det gjelder både konseptutvikling og grafisk uttrykk, er noe vi er svært stolte av, sier Kenneth Pedersen, daglig leder og partner i Anti.

Hjemmekokklauget med Hellstrøm
. Det nye sortimentet som selskapet nå vil utvikle skal lages i direkte samarbeid med kunder - og eksperter innenfor ulike fagområder.

– Det første vi gjør nå er å lete etter amatørkokker til Hjemmekokklauget med Eyvind Hellstrøm, sier Winther.

Hjemmekokklauget sparker i gang 1. oktober, som også markerer datoen for lanseringen av det nye uttrykket på hele jernia.no. Netthandelen vil bli flyttet over til kompletthome.no.

– Antis styrke er å skape et moderne og sterkt grafisk uttrykk som vi følger ut i alle møter med forbrukeren. Det er Jernia-jobben så langt et strålende eksempel på, så gleder vi oss til fortsettelsen. Dette har bare såvidt begynt, sier Kjetil Wold, kreativ leder og partner i Anti.

En svært viktig del av arbeidet handler også om å opprette og drifte den nye kundeklubben og ivareta dialogen med kundene. Dette arbeidet står Oculos for.

Arbeidsgruppe hos Anti: Grafiske designere: Mari Oshaug, Mats Ottdal, Joakim Grønli. Prosjektleder: Dita Berisha. Digital director/rådgiver: Kenneth Pedersen. Kreative ledere: Kjetil Wold, Erik Heisholt.

Lenke til «nye» Jernia.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.