God middag i fryseren

Scandinavian Design Group fikk oppgaven å designe identitet og emballasje for Toros nysatsing i frysekategorien, Toro God Middag.

15909 9de55 original
15910 4ce67 original

God middag består av en komplett gryte med råvarer som store friske grønnsaker, ris eller potet med hovedkomponent kjøtt eller fisk. Toro ønsket en identitet med assosiasjoner til naturlig sunt, god smak og høy kvalitet, på en enklere måte. Det var viktig å kommunisere at God middag står for lettvinte middagsløsninger med gode råvarer og veltilpassede smaker.

Ordentlig mat. Viktig innsikt i prosjektet er at 40 prosent av Norges befolkning kjøper middag samme dag eller dagen før tilberedning. Folk er mer og mer opptatt av å få i seg «ordentlig mat» og smak er et overordnet valgkriterie for ferdigmat. Forbruker liker følelsen av litt involvering i matlagingen ved å selv røre og tilsette enkle ingredienser.

Samtidig opplever vi minimal visuell differensiering av formspråket i frysekategorien. Ved å bryte kategorispråket med å tilføre proporsjoner av menneskelighet og varme ønsket vi å skape en merkevare som viser omsorg din hjelper i hverdagen, forteller byrået.

Vi ønsket å fremheve Toros historie og erfaring med nordmenns smak og preferanser ved å illustrer den kjente og kjære kokeboken, men med et moderne uttrykk i emballasjens form og uttrykk. Naive enkle ikoner av råvaren som fisk, kylling og kjøtt tilfører et lekent preg med potensiale for kommunikasjon. Farger og mønstre i forkle gir variant kodering og tydelig assosiasjon til smak og innhold.

Team:
Strategisk Rådgiver: Annie Myhre
Design: Madelaine Heibo, Torjan Vastevit Root
Prosjektleder: Karianne Stenby
Kreativ Ledelse: Eirik Seu Stokkmo

Involverte byråer

86958 30cfb original

Scandinavian Design Group