Godt skodd for global lansering

Arbeid av SMFB

SMFB reiste til det våteste stedet på planeten for å lansere sko-nyhet.

Verdens nest største skoprodusent Geox introduserer en urban vanntett sko, og SMFB står bak den globale lanseringen på nett. Kampanjen har allerede gjort seg bemerket internasjonalt med blant annet pick of the day på Creativity.

Cherrapunjee, India.
Løsningen ble å teste skoen under de mest krevende forhold man kunne tenke seg, på verdens våteste sted, Cherrapunjee i India. Dette er det stedet i verden hvor det regner aller mest og hvor det er en luftfuktighet på opp mot 95 prosent. Om en urban sko kan takle disse forholdene kan folk være sikre på at de vil takle alle typer forhold.

Interaktiv dokumentar.
Kjernen i den digitale kampanjen er en interaktiv dokumentar som gir folk mulighet til selv å navigere seg rundt i Cherrapunjee. Underveis finner man ulike testere som gjennom hver sin dokumentarfilm gir oss et innblikk i verdens våteste sted, og hvordan skoene takler forholdene. Testerne, som er fra Italia, England, Spania og Tyskland, ble rekruttert gjennom Facebook. Kampanjen gikk live 1. oktober og vil gå tungt i hovedmarkedene verden over de neste ukene.

SMFB har samarbeidet med Stink Digital London om utarbeidelsen av kampanjen og filmene er regissert av Rohan Blair-Mangat. Det var en uvanlig krevende innspilling. I tillegg til aldri å ha tørre klær, dugget kameraet igjen etter 30 minutters filming til tross for bruk av vanntette dykkehus. Etter en ukes opptak hadde tre kameraer, to Mac Book-er og en Ipad takket for seg.

–– Jeg skal ikke legge skjul på at jeg i løpet av de ti dagene med monsunregn, edderkopper, slanger og en ekstrem luftfuktighet forbannet kreatørene som hadde kommet opp med ideen. Men jeg tror vi alle ble svært fornøyde med hva vi fikk til slutt, sier konsulent Kristian Kristiansen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.