Lego bygger Norge

Arbeid av Dinamo

Lego fyller 50 år i Norge i år, og markerer dette ved å invitere nordmenn til å bli med å bygge landet. I Lego.

En integrert kampanje har de siste ukene invitert til konkurranse og til bursdagsfeiring gjennom en hel helg 2.-4. november på Telenor Arena. I anledning femtiårs-jubileet på det norske markedet, satser Lego på å engasjere små og store byggmestre landet rundt med jubileumskampanjen «Bli med å bygge landet», utviklet av Dinamo.

– Med konseptet «Bli med å bygge landet» tar vi utgangspunkt i lek i de fleste flater, inviterer til engasjement, og legger til rette for at folk kan dele og spre sine fantastiske Lego modeller. Gjennom printløsningen presentert gjennom tre gatefolds i Dagbladets Magasinet, setter vi lek, Norge, teknologi og fantasi sammen en i augmentet reality-opplevelse, forteller teamet fra Dinamo.

På kampanjesiden byggelandet.no deles bilder av alle innsendte modeller, og det har allerede kommet inn over 2000 bidrag. Slottet, ostehøvel, bilen til tante Trine, Kristiansand sentrum og bryggen i Bergen er bare noen av bidragene som frontes på kampanjesiden.

Les mer og delta i kampanjen på www.byggelandet.no.

Team:
AD: Henrik Sæther/Freddy Blomberg
Tekstforfatter: Henrik Hagelsteen
Senior digitalrådgiver: Charlotte Dahl Brecke
Rådgiver: Erik Loe
Prosjektleder: Anita Engen Hjelset
Senior formgiver: Inge Fosseie
Utvikler: Mathias Bergersen/Ronny Boysen
Senior designer: Andrzej Kryszpiniuk/Anders Drage
Fotograf: Ole Musken/Palookaville
Planner/medierådgiver: Pål Drage
Lyd: Verdens Sterkeste Mann

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.