Braathen Eiendom i ny drakt

Arbeid av BåL reklamebyrå

BåL har sammen med BTF utviklet ny merkestrategi og profil for det 60 år gamle eiendomsselskapet Braathen Eiendom i Oslo.

– Vi har gått fra å sitte på over 35 næringseiendommer med store forskjeller både når det gjelder beliggenhet og beskaffenhet, til å nå sitte på færre, men meget attraktive bygg i Central Business District-segmentet (CBD) og logistikk. Byggene ligger blant annet i Bjørvika, Vika og Alna i Oslo, sier administrerende direktør i Braathen Eiendom, Leif Arne Røsnes.

– Denne strategiske endringen i eiendomsporteføljen vår fordret også et behov for å fortelle markedet om det og fremstå tydelig som merkevare. BåL & BTF har hjulpet oss med dette på en måte vi er veldig fornøyd med og vi har hele tiden vært aktive i prosessen selv, noe som er både motiverende og ikke minst blir da alt forankret i ledelsen, så vi kan levere på strategien hver dag, sier Røsnes.

En annen standard.
– Med en slik eiendomsportefølje Braathen nå besitter og forvalter, fundamentert «sten på sten» gjennom 60 år, var det med en viss ydmykhet vi skred til verket, utdyper rådgiver i BåL, Bernt A Bakken.

– De har 60 års erfaring, men skal nå synliggjøre sin kompetanse og portefølje mot et noe smalere og krevende segment som er i rask utvikling.

– Men med en ny merkestrategi utviklet i samarbeid med BTF og Jan Blichfeldt hadde vi kvalitet og innsikt i briefen. Konseptet «En annen standard» gjennomsyrer alt Braathen foretar seg, med hovedfokus på menneskene i byggene, avslutter Bakken.

I tillegg til ny stratgi er det utviklet ny grafisk profil med justert logo, ny web og annonser for lanseringen. I tillegg utvikles det utsmykking i byggene.

Arbeidsgruppe:
BåL: Eivind Lislevand, Kristian Olsen, Jan Ove Kongsvik og Bernt A Bakken
BTF målgruppeinnsikt as: Jan Blichfeldt
Oxx: Helge Jørgensen og Jan Fredrik Edbo
FotoPhono Imaging: Tom Glessing
Foto: Tommy Normann
Ansvarlig hos Braathen Eiendom: Leif Arne Røsnes

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.