Heier fremdeles på lærelyst

Arbeid av McCann Oslo

I august lanserte Statoil sin nye «Morgendagens helter»-kampanje, med søkelyset rettet mot skolestart og utdanning. Her er fase 2 av kampanjen.

– Eksamen nærmer seg med stormskritt, og vi ønsker blant annet å gi en hyllest til alle de hundretusener som skal i ilden, forteller Kathrine Mo Vice President Brand Communications i Statoil.

– I utadrettet kommunikasjon har vi tidligere fokusert mest på sport og kulturdelen av sponsorprogrammet vårt. Disse temaene vil fremdeles være en viktig del av programmet. Men nå ønsker vi å fokusere mer på matematikk, naturvitenskap og teknologi som jo er grunnlaget for å løse mange av de viktigste og mest spennende oppgavene både vi i Statoil og samfunnet har foran oss, fortsetter Mo.

Emosjonell på TV. Utgangspunktet er imidlertid det samme; Framtidsoptimisme, entusiasme og det faktum at målrettet arbeid skaper resultater.

– Vi bruker TV til det kanalen er aller best på, nemlig å formidle den emosjonelle delen ved konseptet: «Det er mye som er verd å heie på. Lysten til å lære fortjener kanskje den største applausen», forteller Atle Skageng i McCann.

– I print og online er vi mer konkrete på det brede innholdet i Morgendagens helter-programmet enten det er Realfagsprisen, First Lego League, Teach First, nasjonale Vitensentre, Newton rom eller andre elementer.

Du kan også se filmen
på vår YouTube-kanal.

Mer informasjon om tematikken finnes også på morgendagenshelter.no.

Filmene er produsert i samarbeid med Einar Film med Morten Tyldum som regissør. I McCann har i tillegg til Atle Skageng også Morten Varhaug, Haldor Hårvik, Beate Haugane og Beril Holte Rasmussen vært sentrale i arbeidet.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.