Lukker dører for unike mennesker

Arbeid av Screenplay Kommunikasjon

Screenplay er ute med nye annonser for begravelsesbyrået Jølstad.

Spørsmål rundt begravelser er fremdeles et tabubelagt område, og begravelsesbyråer representerer en bransje folk flest vet lite om. De fleste kjenner ikke til at man selv har stor påvirkningskraft på selve gjennomføringen av seremoni og andre ting, i tilknytning til gravferd.

Dette er en type problematikk Screenplay (tidligere Virtual Garden) har jobbet med i snart ti år. Kampanjene har vunnet priser i Gullblyanten, og Jølstad har også vunnet Gullblyantens Kundepris.

– Siden 2003 har vi, i samarbeid med Jølstad, skapt mer åpenhet rundt det å snakke om døden og tjenester tilknyttet gravferd. I denne kampanjen ønsker Jølstad å tydeliggjøre og forsterke ovenfor flere mennesker de påvirkningsmulighetene man faktisk har, forteller teamet fra Screenplay.

Ro og refleksjon.
For å skape rom til refleksjon, og ro til å forstå budskapet fra Jølstad, utviklet byrået profilannonser der både tekst og bilde ble utformet med vekt på lese- og severdighet.

– Dette for å kunne tillate oss å gi den riktige opplevelsen og mulighet for ettertanke. Vi ønsket å nå leseren i lesesituasjon som er rolig og avslappet med profilannonsene, i medier med forholdsvis lang lese- og levetid.

Vi ønsket også å sette søkelys på de små tingene du kan gjøre for å få en mer personlig seremoni, gjennom små, taktiske annonser med fokus på enkeltelementer.

Team:
Art Director: Nina Håvik
Tekstforfatter: Tone Garmann
Rådgiver: Cecilie Faye
Prosjektleder: Ellen Myklebust

Foto: Andreas Kleiberg

Ansvarlig hos kunde:
Anette Hallquist

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.