Mekonomen gir gass på TV

Arbeid av Dinamo

I dag trykker bilverkstedkjeden Mekonomen gassen i bånn på TV. I samarbeid med Dinamo har Mekonomen utviklet en serie med splitter nye reklamefilmer.

Mekonomen er Skandinavias største bilverkstedkjede med over 1400 verksteder fordelt på Norge, Sverige og Danmark.

– Mekonomen lever av å gi kundene kvalitet og trygghet. Det er hovedbudskapet i disse filmene, og vi gjør det med en humoristisk tone vi synes passer oss godt. Tidligere har vi i Norge benyttet filmer produsert i Sverige, for det svenske markedet. De kulturelle forskjellene er større enn man ønsker å tro, også for vårt marked. Filmene hadde ikke den effekten vi ønsket, og fikk en svak mottagelse. Vi gleder oss derfor til å få «norske» filmer på lufta som vi er stolte av, sier markedsansvarlig i Mekonomen, Stina Onsum Berg.

Filmene er utviklet i samarbeid med Dinamo.

Unike garantier.
– Det er mange som kan levere verkstedtjenester, men ingen gjør det med de samme garantiene som Mekonomen. Der lå kimen til historiene vi forteller i disse filmene, forteller Henrik Sæther, art director i Dinamo, og ansvarlig for prosjektet sammen med tekstforfatter Henrik Hagelsteen, prosjektleder Charlotte Kristoffersen, byråprodusent Tonje Østbye og rådgiver Pål Drage.

Produksjonsselskapet heter Tangrystan ved produsent Beate Tangre og regissør Hans Ingmansson. Ingmansson har nettopp regissert ferdig siste sesong av den svenske super-suksessen «Solsidan».

– Med gode ideer og riktig regitouch har vi fått akkurat det vi så etter; sterke filmer som på en relevant måte vil bidra til å gi Mekonomen ekstra fart, avslutter Stina Onsum Berg.

Filmene blir å se på TV2, TV3, Discovery, Kanal 9 og National Geographic.

Du kan også se filmene på Vimeo: «Brudd» (40 sek), «Svigermor» (15 sek), «Svigers» (15 sek, «Melding» (15 sek) og «Tut» (15 sek).

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.