Vått H i bybildet

Arbeid av Ren Reklame

I Oslo markeres det med en vanninstallasjon på Youngstorget, signert byrået Ren Reklame.

– Dette er første gang noe slikt blir gjort i Norge. Som vanlig setter vi uttrykksformen i fokus, og denne gangen er det vann som skaper kampanjen, forteller Nicolai Engesvik i Ren Reklame.

Ren Reklame spesialiserer seg på miljøvennlig reklame som etterlater seg minimalt avtrykk. Vi har tidligere vist fram Ren Reklame-jobber det budskapet er høytrykkspylt på plass bybildet. Vann er stikkordet også denne gangen.

– Vi hadde et ønske om å gjøre noe spektakulært, og som vanlig bevare vårt fokus på naturlige uttrykksformer. Denne gangen er det 3000 liter vann som ved hjelp av 800 dyser og en heftig programmeringsjobb som lager budskapet. Vi har fått hjelp av våre tyske samarbeidspartnere, Aquascript, som har spesialisert seg på å kommunisere med vann.

Installasjonen har stått på Youngstorget siden onsdag, og tas ned igjen på lørdag.

Du kan også se filmen på vår YouTube-kanal.

Bidragsytere:
H&M: Vibecke Holann, Christian Gundersen og Cecilie Opsand
Ren Reklame og Aquascript: Nicolai Engesvik, Maria Moe og KP Schleinitz
Mediacom: Jannicke Ruud
Rambukk: Fredrik Halvorsen

Kunde: Mediacom/H&M
Byrå: Ren Reklame
Film: Rambukk

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.