360 Magazine

Arbeid av Dinamo

Den overordnende problemstillingen for all kommunikasjon fra OSL er å synliggjøre OSLs tilretteleggerrolle og vise frem OSL som «mulighetenes venterom». Magasinet 360 skal svare på dette, styrke merkevaren for øvrig og være proaktiv i forbindelse med utbyggingen.

Fra første stund har magasinet 360 stått ovenfor krevende utfordringer: det skal konkurrere med kjente og attraktive magasintitler og det skal få leseren til å prioritere et gratis kundemagasin. Det var derfor avgjørende å utvikle et annerledes konsept.

Vi valgte navnet 360 Magazine (148 sider, 7 ganger per år). Konseptets hovedmål er å inspirere til reise gjennom gode reportasjer og vakker fotojournalistikk.

Vi gikk mot etablerte sannheter om hvordan et magasincover til et reise- og livsstilsmagasin skal utføres: hver utgivelse har et gjennomgående tema slik at hver utgave er en “special edition” og vi engasjerer kunstnere og illustratører til å fritt tolke tema på coveret. Dette skaper identitet og trigger en bred målgruppe til å velge 360. I tillegg har designkonseptet hentet inspirasjon fra flyplassens egenart og terminologi: seksjoneringen er kalt “Gate 1-8” og typografien gjenspeiler OSLs former.

Satsningen på 360 har gitt gode resultater. Opplaget er økt med 400% og annonsesalget med 500% ift tidligere magasin.

Den overordnende problemstillingen for all kommunikasjon fra OSL er å synliggjøre OSLs tilretteleggerrolle og vise frem OSL som «mulighetenes venterom». Magasinet 360 skal svare på dette, styrke merkevaren for øvrig og være proaktiv i forbindelse med utbyggingen. Fra første stund har magasinet 360 stått ovenfor krevende utfordringer: det skal konkurrere med kjente og attraktive magasintitler og det skal få leseren til å prioritere et gratis kundemagasin. Det var derfor avgjørende å utvikle et annerledes konsept. Vi valgte navnet 360 Magazine (148 sider, 7 ganger per år). Konseptets hovedmål er å inspirere til reise gjennom gode reportasjer og vakker fotojournalistikk. Vi gikk mot etablerte sannheter om hvordan et magasincover til et reise- og livsstilsmagasin skal utføres: hver utgivelse har et gjennomgående tema slik at hver utgave er en “special edition” og vi engasjerer kunstnere og illustratører til å fritt tolke tema på coveret. Dette skaper identitet og trigger en bred målgruppe til å velge 360. I tillegg har designkonseptet hentet inspirasjon fra flyplassens egenart og terminologi: seksjoneringen er kalt “Gate 1-8” og typografien gjenspeiler OSLs former. Satsningen på 360 har gitt gode resultater. Opplaget er økt med 400% og annonsesalget med 500% ift tidligere magasin.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.