Bergans profil, merkestrategi og emballasjeprogram
Bergans ønsket vekst i nye markeder. Et nytt satsningsområde var ullundertøy.
Aktuelt byrå
Panorama Design
Bergans har mer en 100 års drift og solid erfaring med utvikling av funksjonell bekledning og utstyr. Helt fra Amundsens sydpolekspedisjon og til i dag, har Bergans vært en aktiv bidragsyter til pionervirksomhet i polområdene og på verdens tak.
Lanseringen av ny kolleksjon ullundertøy ble det første prosjektet som tok i bruk ny merkestrategi. Verdiene genuine, enthusiastic, pioneering spirit & proud ble valgt. I materialet Tyvek® fant vi de rette assosiasjonene til Amundsens ekspedisjonsanorakk og samtidig et miljøvennlig HDPE plast som krever langt mindre produksjonsenergi en tradisjonell LDPE. Tyvek® ga oss også en pose som tåler vann og muligheter for gjenbruk.
Løsning fikk oppmerksomhet i markedet og ga Bergans tilgang til nye markeder.
Involverte byråer
Panorama Design