Bergans profil, merkestrategi og emballasjeprogram

Arbeid av Panorama Design

Bergans ønsket vekst i nye markeder. Et nytt satsningsområde var ullundertøy.

Bergans har mer en 100 års drift og solid erfaring med utvikling av funksjonell bekledning og utstyr. Helt fra Amundsens sydpolekspedisjon og til i dag, har Bergans vært en aktiv bidragsyter til pionervirksomhet i polområdene og på verdens tak.

Lanseringen av ny kolleksjon ullundertøy ble det første prosjektet som tok i bruk ny merkestrategi. Verdiene genuine, enthusiastic, pioneering spirit & proud ble valgt. I materialet Tyvek® fant vi de rette assosiasjonene til Amundsens ekspedisjonsanorakk og samtidig et miljøvennlig HDPE plast som krever langt mindre produksjonsenergi en tradisjonell LDPE. Tyvek® ga oss også en pose som tåler vann og muligheter for gjenbruk.

Løsning fikk oppmerksomhet i markedet og ga Bergans tilgang til nye markeder. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.