Bønder i byen

Arbeid av TRY og Apt

Felleskjøpet har blitt sett på som traust. Og butikkene bare for bønder. Briefen var å få Felleskjøpet til å fremstå mer moderne, og få frem at ”byfolk” også kan handle der. Selvfølgelig har bønder den aller beste kompetansen og utstyret når det kommer til hagebruk, gjødsel og redskaper! Målet med kampanjen var også at de 47.000 eierne – bøndene – skulle bli stolte av organisasjonen sin. Kunne til og med skjellsordet/utrykket ”Bønder i by´n” vris til noe positivt?
Løsningen ble en stor profilfilm som ble fulgt opp med mindre, taktiske filmer hvor man solgte konkrete produkter. Det samme ble også gjort gjennom radioreklame og kundeaviser.

Felleskjøpet har blitt sett på som traust. Og butikkene bare for bønder. Briefen var å få Felleskjøpet til å fremstå mer moderne, og få frem at ”byfolk” også kan handle der. Selvfølgelig har bønder den aller beste kompetansen og utstyret når det kommer til hagebruk, gjødsel og redskaper! Målet med kampanjen var også at de 47.000 eierne – bøndene – skulle bli stolte av organisasjonen sin. Kunne til og med skjellsordet/utrykket ”Bønder i by´n” vris til noe positivt? Løsningen ble en stor profilfilm som ble fulgt opp med mindre, taktiske filmer hvor man solgte konkrete produkter. Det samme ble også gjort gjennom radioreklame og kundeaviser.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.