Dusørjakten

Arbeid av TRY og Apt

Clooney og Julie har vært en suksess. Vår oppgave var å lage en nettaktivitet som gjorde historien om at «Noen har flaks ...» lengre og større.

Vi ville la deltakerne oppleve påstanden vår: Noen har flaks her i livet, for alle oss andre er det kanskje lurt å spare litt. Idé: En interaktiv skattejakt basert på et enkelt prinsipp: en film som blir lengre jo flere som ser den. Sånn fungerte det: Et nytt kapittel ble låst opp når et gitt antall mennesker hadde sett det forrige. Hvert kapittel – 26 til sammen – viste tyvenes flukt mot nedgravingsstedet, og inneholdt delkonkurranser og stedsavslørende hint. Ved å gjette skattens endelige plassering på et kart var du med i konkurransen. 

Bommet du – og mest sannsynlig gjorde du det - fikk du tilbud på Superspar, en alternativ vei til rikdom. Kampanjen hadde egen etterforsker på P4, og gav deg ekstra hint i sosiale medier. På DNBs facebookside ble ekstramateriell sluppet med jevne mellomrom, som f.eks. overvåkingsbilder fra bensinstasjoner. Resultater: 400 000 deltok i Dusørjakten. Noen har flaks-kampanjen totalt bidro til like mange solgte spareavtaler, mer enn DNB noen gang har solgt av ett enkelt produkt.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.