Festmiddag

Arbeid av McCann Oslo

Hvordan fortelle at man har blitt kåret til Årets flyselskap i Europa, helst uten skryt?

Widerøes løsning var å samle «hele Norge», én gjest fra hver av Widerøes 42 destinasjoner, rundt ett og samme bord for å feire utmerkelsen, i Brønnøysund på Helgelandskysten. 

Dette gav kampanjen en tydelig og lettfortalt historie, som hadde alle forutsetninger for å få mye PR, der grunnpremisset om «Årets flyselskap i Europa» alltid ble gjentatt. På kampanjesiden valgte man først flyplass, og oppgav så hvem man mente Widerøe burde invitere til å representere det stedet, samt hvorfor. 

Kampanjesiden var tilrettelagt for alle plattformer, og promotert på tvers av mediekanaler. I lokale medier ble det søkt etter gjester fra akkurat dét stedet. Slik understreket og beviste kampanjen Widerøes nye konsept. Ikke bare på idénivå, men også uttrykksmessig, med rufseværsbilder og dramatisk natur. Ved utvelgelsen så vi etter unike Widerøe-historier, som i neste omgang gjorde de ulike lokalmediers presentasjon av "sin" gjest til skreddersydd Widerøe-reklame.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.