Flyttelasset

Arbeid av Creuna

Ruter er ansvarlig for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. I 2012 ble Trafikanten et heleid datterselskap av Ruter, og i den forbindelse ønsket Ruter å slå sammen nettsidene ruter.no og trafikanten.no. Sistnevnte var en populær trafikkinfo-side for kollektivreisende i Oslo og Akershus.

Ruter ønsket ikke å kommunisere kjøp og salg, siden Trafikanten var en så godt likt merkevare og de selv hadde slitt med kundetilfredsheten. De ville heller fortelle om det positive i endringen og formidle det på en engasjerende og ydmyk måte. Målet var å nå ut med det glade budskap som skulle bidra til å gjøre endringen så smidig som mulig.

Dette var en forening av to parter, og en hyggelig forening de fleste kjenner seg igjen i, er det å flytte. Vi ville få brukerne til å hjelpe oss med det digitale flyttelasset.

Gjennom kampanjen fikk brukerne ta del i endringen samt utvelgelsen av innhold til den nye siten; vi registrerte hvilke elementer folk flyttet fra gamle Trafikanten.no over til Ruter.no. Gjennom denne aktiviteten skapte vi engasjement og en eierskapsfølelse til den nye siten. Da flyttingen var ferdig ble den nye ruter.no avduket.

Ruter har ennå ikke fått noen negative tilbakemeldinger vedrørende endringen.

Ruter er ansvarlig for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. I 2012 ble Trafikanten et heleid datterselskap av Ruter, og i den forbindelse ønsket Ruter å slå sammen nettsidene ruter.no og trafikanten.no. Sistnevnte var en populær trafikkinfo-side for kollektivreisende i Oslo og Akershus. Ruter ønsket ikke å kommunisere kjøp og salg, siden Trafikanten var en så godt likt merkevare og de selv hadde slitt med kundetilfredsheten. De ville heller fortelle om det positive i endringen og formidle det på en engasjerende og ydmyk måte. Målet var å nå ut med det glade budskap som skulle bidra til å gjøre endringen så smidig som mulig. Dette var en forening av to parter, og en hyggelig forening de fleste kjenner seg igjen i, er det å flytte. Vi ville få brukerne til å hjelpe oss med det digitale flyttelasset. Gjennom kampanjen fikk brukerne ta del i endringen samt utvelgelsen av innhold til den nye siten; vi registrerte hvilke elementer folk flyttet fra gamle Trafikanten.no over til Ruter.no. Gjennom denne aktiviteten skapte vi engasjement og en eierskapsfølelse til den nye siten. Da flyttingen var ferdig ble den nye ruter.no avduket. Ruter har ennå ikke fått noen negative tilbakemeldinger vedrørende endringen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.