Gjensidige.no

Gjensidige.no ble lansert i forbindelse med ny visuell profil.

35332 fd6b0 original
35334 d2ec4 original
35335 52e1d original
35336 d0249 original

Profilen skulle bryte med bransjespråket og hjelpe Gjensidge til å ta posisjonen som det mest kundeorienterte selskapet i Nordisk forsikringsbransje.

Gamle Gjensidige.no var teksttunge sider preget av mye repetisjon. Gjensidige ønsket seg et mer fleksibelt nettsted. Et nettsted som spiller på visuelle virkemidler, bygd opp av mekanismer som gjør at de slipper å vedlikeholde samme innhold på flere steder. Det var særdeles viktig at nettsidene skulle ha en sterkere avsenderidentitet, og samtidig ivareta brukervennlighet og være handlingsfokusert.

Man kan ikke å bryte bransjespråket ved bare å legge et nytt design på etablerte internettkonvensjoner.

Vi lagde et modulsystem. Hver modul løser en oppgave og har et tydelig og enkelt formspråk som gjenspeiler hvordan Gjensidige opptrer ovenfor sine kunder. Modulene er selvstendige, både i uttrykk og innhold, og kan gjenbrukes på alle sider hvor det er behov. Gjennomgående har modulene en kontrollert tilfeldig plassering.

Dette er en metafor over at livet er uforutsigbart. Noe har man kontroll på, noe skjer tilfeldig. Et visuelt grep som sammen med illustrasjonene er med å menneskeliggjøre uttrykket på sidene.

Nye Gjensidige.no bryter med konvensjoner for hvordan store merkevarer fremstår digitalt og skaper en umiddelbar gjenkjennelse.

7590-f7a30-original.pdf

23506-d5404-original.pdf PDF, 5.765 MB
Last ned

Involverte byråer

16939313 1569306133098377 6194816306623432754 n

Bekk