Hvor er kodebrikken?

Arbeid av TRY

Try har laget en «Hvor er Willy»-aktig annonsekampanje for DNB.

Temaet i annonsene er at du kan slippe kodebrikker, og frustrasjonen du opplever ved å lete etter dem, og i stedet bruke Bank ID på mobilen. Formen er ikke ulik de klassiske «Where’s Wally»-barnebøkene, der det gjelder å finne Wally med den rød-hvite stripegenseren blant et mylder av andre figurer.

Annonsene inngår i DNBs annonsebank. Løsningene og illustrasjonene brukes også på utendørs boardsreklame på Gardermoen, samt nett og butikkmateriell.

Annonsene er tegnet av Børge Bredenbekk fra illustratøragenturet byHands.

Klarer du å se hvor kodebrikken er? Hvis ikke, last ned annonsene i pdf-versjon under artikkelen.

Team Try
AD: Martin Røstvold Thorsen
Tekst: Øystein Halvorsen
Prosjektleder: Kristin Berge Jahr
Konsulent: Monika Augustsson
Mac-designer: Terje Johnsen
Illustratør: Børge Bredenbekk / byHands
Ansvarlig hos kunde: Mette Olsen

Kommentarer

Odd Tystad

Reklameskiltforfatter i annen

4 år, 9 måneder siden

Før Trond Blindheim kommer på banen: Fint om dere endrer headingen fra «Med BankID på mobilen har du kodebrikken alltid med deg.» til «Med BankID på mobilen har du alltid kodebrikken med deg.»

Harald Grenne

Redaktør i Kreativt Forum

4 år, 9 måneder siden

Bra observert, Tystad. Lenge siden sist.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.