IKEA – Varehuset ut til folket

Arbeid av SMFB

IKEA trenger også kampanjer som bringer varehuset ut til folket.

Da byrået begynte å jobbe med IKEA, laget vi en tilstandsrapport for merkevaren, som inneholdt følgende resonnement:
  • Nordmenn elsker IKEA 
  • De siste årene har IKEA gjort en formidabel jobb med å bringe nordmenn inn på varehuset
  • Men samtidig har noe av sjarmen og personligheten forsvunnet
Konklusjon:
  • IKEA trenger også kampanjer som bringer varehuset ut til folket
  • IKEA sin sterke posisjon og liking, gjør at potensialet for involvering i merkevaren er stort
  • Dette potensialet vil vi utnytte
  • En essensiell grunntanke for IKEA er at "vi gjør litt og du gjør litt"
  • Sammen får vi et bedre produkt til en bedre pris (bilder av flatpakking, montering o.l.)
Denne grunntanken ønsket vi å ta med helt inn i reklamekampanjene på en moderne måte
Involvering skal være i fundamentet til alle IKEA-kampanjer i 2012, uansett produkt og tema 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.