Ingen er like. Hvorfor skal begravelser være det?

Hvordan fortelle folk at begravelser kan gjøres personlige? Hvordan invitere folk til å tenke gjennom hva som er unikt for sine nærmeste? Hvordan utfordre folk til å stille de vanskelige spørsmålene? Begravelser er fremdeles tabubelagt, og de færreste kjenner til at man selv kan påvirke seremoni, gravferd og alt som hører til. Hovedutfordringen var å kommunisere et tema og et tilbud som mottaker egentlig ikke ønsker å forholde seg til. Vi valgte derfor å snakke til målgruppen på en ydmyk og stillferdig måte, med fokus på de små grepene som gjør seremonien mer personlig. Kreativt konsept: Ingen er like. Hvorfor skal begravelser være det? For å skape rom for refleksjon, og ro til å forstå budskapet, laget vi profilannonser der tekst og bilde ble utformet med vekt på lese- og severdighet. Det var viktig at uttrykk og innhold skulle invitere til refleksjon og ettertanke, snarere enn å gi inntrykk av å selge et produkt. Profilannonsene ble plassert i medier med lang lese- og levetid, hvor vi kunne møte mottaker i en rolig lesesituasjon. Vi komplementerte profilannonsene med små, taktiske annonser der enkeltelementer representerte de små tingene som kan sette et personlig preg på begravelsen.

35299 98cc9 original
35300 8f2c7 original
35301 abbde original
35302 8333e original
35303 165db original

Hvordan fortelle folk at begravelser kan gjøres personlige?

Hvordan invitere folk til å tenke gjennom hva som er unikt for sine nærmeste?

Hvordan utfordre folk til å stille de vanskelige spørsmålene?

Begravelser er fremdeles tabubelagt, og de færreste kjenner til at man selv kan påvirke seremoni, gravferd og alt som hører til. Hovedutfordringen var å kommunisere et tema og et tilbud som mottaker egentlig ikke ønsker å forholde seg til.

Vi valgte derfor å snakke til målgruppen på en ydmyk og stillferdig måte, med fokus på de små grepene som gjør seremonien mer personlig.

Kreativt konsept: Ingen er like. Hvorfor skal begravelser være det?

For å skape rom for refleksjon, og ro til å forstå budskapet, laget vi profilannonser der tekst og bilde ble utformet med vekt på lese- og severdighet. Det var viktig at uttrykk og innhold skulle invitere til refleksjon og ettertanke, snarere enn å gi inntrykk av å selge et produkt. Profilannonsene ble plassert i medier med lang lese- og levetid, hvor vi kunne møte mottaker i en rolig lesesituasjon.

Vi komplementerte profilannonsene med små, taktiske annonser der enkeltelementer representerte de små tingene som kan sette et personlig preg på begravelsen.

7344-49dbf-original.pdf

23496-12f57-original.pdf PDF, 2.306 MB
Last ned

7348-d93e2-original.pdf

23499-50167-original.pdf PDF, 700.765 KB
Last ned

7345-66eab-original.pdf

23501-5ccac-original.pdf PDF, 2.259 MB
Last ned

7347-80d23-original.pdf

23502-41ec4-original.pdf PDF, 756.744 KB
Last ned

7346-75891-original.pdf

23503-f8e5d-original.pdf PDF, 706.815 KB
Last ned

Involverte byråer

4176 62505 original

Screenplay Kommunikasjon