Ingen er like. Hvorfor skal begravelser være det?

Arbeid av Screenplay Kommunikasjon

Hvordan fortelle folk at begravelser kan gjøres personlige?

Hvordan invitere folk til å tenke gjennom hva som er unikt for sine nærmeste?

Hvordan utfordre folk til å stille de vanskelige spørsmålene?

Begravelser er fremdeles tabubelagt, og de færreste kjenner til at man selv kan påvirke seremoni, gravferd og alt som hører til. Hovedutfordringen var å kommunisere et tema og et tilbud som mottaker egentlig ikke ønsker å forholde seg til.

Vi valgte derfor å snakke til målgruppen på en ydmyk og stillferdig måte, med fokus på de små grepene som gjør seremonien mer personlig.

Kreativt konsept: Ingen er like. Hvorfor skal begravelser være det?

For å skape rom for refleksjon, og ro til å forstå budskapet, laget vi profilannonser der tekst og bilde ble utformet med vekt på lese- og severdighet. Det var viktig at uttrykk og innhold skulle invitere til refleksjon og ettertanke, snarere enn å gi inntrykk av å selge et produkt. Profilannonsene ble plassert i medier med lang lese- og levetid, hvor vi kunne møte mottaker i en rolig lesesituasjon.

Vi komplementerte profilannonsene med små, taktiske annonser der enkeltelementer representerte de små tingene som kan sette et personlig preg på begravelsen.

Hvordan fortelle folk at begravelser kan gjøres personlige? Hvordan invitere folk til å tenke gjennom hva som er unikt for sine nærmeste? Hvordan utfordre folk til å stille de vanskelige spørsmålene? Begravelser er fremdeles tabubelagt, og de færreste kjenner til at man selv kan påvirke seremoni, gravferd og alt som hører til. Hovedutfordringen var å kommunisere et tema og et tilbud som mottaker egentlig ikke ønsker å forholde seg til. Vi valgte derfor å snakke til målgruppen på en ydmyk og stillferdig måte, med fokus på de små grepene som gjør seremonien mer personlig. Kreativt konsept: Ingen er like. Hvorfor skal begravelser være det? For å skape rom for refleksjon, og ro til å forstå budskapet, laget vi profilannonser der tekst og bilde ble utformet med vekt på lese- og severdighet. Det var viktig at uttrykk og innhold skulle invitere til refleksjon og ettertanke, snarere enn å gi inntrykk av å selge et produkt. Profilannonsene ble plassert i medier med lang lese- og levetid, hvor vi kunne møte mottaker i en rolig lesesituasjon. Vi komplementerte profilannonsene med små, taktiske annonser der enkeltelementer representerte de små tingene som kan sette et personlig preg på begravelsen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.