KiMs "Finn og vinn"

Arbeid av Los & Co

KiMs ga oss i oppdrag å utvikle to nettannonser som skulle sette søkelyset på de nye chipsvariantene fra KiMs. I tillegg var det viktig at annonsene bygget videre på kjernen i KiMs posisjonering: fredagskos. I stedet for å lage to displaybannere, utviklet vi en løsning som skapte involvering og engasjement, samtidig som produksjons- og mediebudsjettet ikke ble økt. Det ble utviklet en aktivitet på Finn.no.

I bannerannonser ble det opplyst om at KiMs hadde gjemt chipsposer fra i rubrikkannonser på Finn.no. Hvis publikum fant posene, ville de vinne dem. Man fikk også vite at man kunne få hint om hva man skulle lete etter på KiMs’ Facebook-side, og bannerne linket dirkete til den. Publikum måtte Like Facebook-siden for å kunne se hintet. Hintene var alle relatert til noe man assosierte med fredagskos.

Den første som fant en chipspose, og som samtidig svarte på annonsen, vant en kartong med 15 chipsposer.
Kampanjen strakk seg over ni dager, med i alt 90 annonser. I hver annonse var det gjemt en chipspose. Gjenstandene i annonsene kunne alle relateres til fredagskos.

KiMs ga oss i oppdrag å utvikle to nettannonser som skulle sette søkelyset på de nye chipsvariantene fra KiMs. I tillegg var det viktig at annonsene bygget videre på kjernen i KiMs posisjonering: fredagskos. I stedet for å lage to displaybannere, utviklet vi en løsning som skapte involvering og engasjement, samtidig som produksjons- og mediebudsjettet ikke ble økt. Det ble utviklet en aktivitet på Finn.no. I bannerannonser ble det opplyst om at KiMs hadde gjemt chipsposer fra i rubrikkannonser på Finn.no. Hvis publikum fant posene, ville de vinne dem. Man fikk også vite at man kunne få hint om hva man skulle lete etter på KiMs’ Facebook-side, og bannerne linket dirkete til den. Publikum måtte Like Facebook-siden for å kunne se hintet. Hintene var alle relatert til noe man assosierte med fredagskos. Den første som fant en chipspose, og som samtidig svarte på annonsen, vant en kartong med 15 chipsposer. Kampanjen strakk seg over ni dager, med i alt 90 annonser. I hver annonse var det gjemt en chipspose. Gjenstandene i annonsene kunne alle relateres til fredagskos.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.