#Øyablikk

Arbeid av TRY og Apt

Øyapublikumet er en trendy gjeng. De liker å ta bilder med retroeffekter.

DNB var hovedsponsor for årets Øyafestival. Sponsoratet var en del av satsningen på unge (Boliglån og innboforsikring for unge etc). En stor stand ble bygget, med ulike aktiviteter, bankrådgivning og utdeling av freebies. 

Vår oppgave var å lage en aktivitet som drev folk inn til denne standen. Øyapublikumet er en trendy gjeng. De liker å ta bilder med retroeffekter. Vår spådom var at tettheten instagrambrukere ville bli temmelig høy på Øya – så vi gjorde disse til vår målgruppe. Vi utviklet en programvare som hentet bilder fra Instagram og sendte de trådløst til tre spesialmodifiserte polaroid-skrivere. Videre lanserte vi hashtaggen #Øyablikk. Brukte du denne ble bildet ditt skrevet ut hos oss. Du kunne når som helst komme å plukke bilder ned fra veggen. Plakater og boards på festivalområdet og promotering i sosiale medier fortalte om aktiviteten.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.