Profil for Baker Hughes Norges årlige teknologidag

Arbeid av Aldente reklamebyrå

Baker Hughes er ett av verdens største oljeserviceselskap. I Norge arrangerer selskapet en årlig fagdag for kundene - Baker Hughes Techno. Årets tema var Symphony. Bakgrunnen var at selskapet tilbyr helhetlige, individuelt tilpassede løsninger for sine kunder, og at dagen skulle finne sted i Stavangers nye konserthus. Navnet Symphony var altså gitt på forhånd.
Vi tok utgangspunkt i oljas symfoni, seismikken, og skapte et kunstnerisk uttrykk ved å koble seismiske tegninger/lyder med konserthusets kunst/musikk.

Med utgangspunkt i rå, ubearbeidede seismiske tegninger hentet opp fra store havområder, utarbeidet vi et grafisk uttrykk, benyttet i silketrykk på ulike elementer, animasjoner og digital grafikk. Dette ble også dramatisert gjennom animasjon av seismikk og lys, samt et spesialkomponert lydbilde. Lydbildet består av musikk, lyder fra Baker Hughes' verksted og lyden fra seismikkskriveren.
Konseptet ble brukt i flere flater: Teaser, invitasjon, påmeldingsnettside, bekreftelse, skilting, program, kart, åpningsfilm og visuelt bakteppe for det som skjedde på scenen.
Fagdagen er populær og maks kapasitet er nådd, så her ville kunden helst ikke ha flere deltakere enn året før. Målet var å underbygge BHs visjon: Å forutse og levere over forventning. Resultatet ble 6,4 av 7 poeng for det visuelle konseptet på Celeros deltakerundersøkelse.

Baker Hughes er ett av verdens største oljeserviceselskap. I Norge arrangerer selskapet en årlig fagdag for kundene - Baker Hughes Techno. Årets tema var Symphony. Bakgrunnen var at selskapet tilbyr helhetlige, individuelt tilpassede løsninger for sine kunder, og at dagen skulle finne sted i Stavangers nye konserthus. Navnet Symphony var altså gitt på forhånd. Vi tok utgangspunkt i oljas symfoni, seismikken, og skapte et kunstnerisk uttrykk ved å koble seismiske tegninger/lyder med konserthusets kunst/musikk. Med utgangspunkt i rå, ubearbeidede seismiske tegninger hentet opp fra store havområder, utarbeidet vi et grafisk uttrykk, benyttet i silketrykk på ulike elementer, animasjoner og digital grafikk. Dette ble også dramatisert gjennom animasjon av seismikk og lys, samt et spesialkomponert lydbilde. Lydbildet består av musikk, lyder fra Baker Hughes' verksted og lyden fra seismikkskriveren. Konseptet ble brukt i flere flater: Teaser, invitasjon, påmeldingsnettside, bekreftelse, skilting, program, kart, åpningsfilm og visuelt bakteppe for det som skjedde på scenen. Fagdagen er populær og maks kapasitet er nådd, så her ville kunden helst ikke ha flere deltakere enn året før. Målet var å underbygge BHs visjon: Å forutse og levere over forventning. Resultatet ble 6,4 av 7 poeng for det visuelle konseptet på Celeros deltakerundersøkelse.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.