Rottefella Cross Country skiing Insoles

Arbeid av Creuna

Den norske ingeniøren og oppfinneren Bror With skapte den første justerbare skibindingen i 1927.
Siden den gang har Rottefella etablert seg som en soleklar markedsleder på langrenns bindinger i Norge. Allikevel har bevisstheten rundt bindinger vært lav. Rottefella ønsket derfor å
å ta en tydeligere posisjon i markedet og å være etterspurt ved kjøp av binding og ski.

I 2009 fikk Creuna oppgaven med å reposisjonere merkevaren og profilen til Rottefella. Merkevareplattformen og kundeløftet ble utvidet til også å omfatte teknologi og tilbehør knyttet til skibindinger, under slagordet ”Powered by you. Technology by us.”

I 2012 utviklet Rottefella innersåler til skistøvler, som en av flere uttak på den nye strategien. Creuna fikk i oppdrag å designe uttrykket på sålene og emballasjen.
En av utfordringene var å forklare teknologien på en lettfattelig måte og på liten flate, uten å gå på bekostning av designprofilen. Det var også viktig at sluttbruker oppfatter at de ulike sålene hver for seg har unike egenskaper, som skiller seg fra konkurrentenes såler.

Den norske ingeniøren og oppfinneren Bror With skapte den første justerbare skibindingen i 1927. Siden den gang har Rottefella etablert seg som en soleklar markedsleder på langrenns bindinger i Norge. Allikevel har bevisstheten rundt bindinger vært lav. Rottefella ønsket derfor å å ta en tydeligere posisjon i markedet og å være etterspurt ved kjøp av binding og ski. I 2009 fikk Creuna oppgaven med å reposisjonere merkevaren og profilen til Rottefella. Merkevareplattformen og kundeløftet ble utvidet til også å omfatte teknologi og tilbehør knyttet til skibindinger, under slagordet ”Powered by you. Technology by us.” I 2012 utviklet Rottefella innersåler til skistøvler, som en av flere uttak på den nye strategien. Creuna fikk i oppdrag å designe uttrykket på sålene og emballasjen. En av utfordringene var å forklare teknologien på en lettfattelig måte og på liten flate, uten å gå på bekostning av designprofilen. Det var også viktig at sluttbruker oppfatter at de ulike sålene hver for seg har unike egenskaper, som skiller seg fra konkurrentenes såler.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.