Sandnes Garn Visuell Identitet

Arbeid av Dinamo

Å skape en revitalisert og mer moderne merkevare, skille seg fra konkurrentene og det etablerte kategorispråket samt ta eierskap til mer emosjonelle verdier.

Sandnes Garn er en tradisjonsrik, norskeid garnprodusent med røtter tilbake til 1888.

De hadde en rasjonell og teknisk måte å kommunisere på. Målet var å skape en revitalisert og mer moderne merkevare, skille seg fra konkurrentene og det etablerte kategorispråket samt ta eierskap til mer emosjonelle verdier. Sandnes appellerer til en voksen målgruppe. Med en revitalisert profil ønsket Sandnes Garn å favne nye yngre målgrupper og ta markeds andeler i dette segmentet. Sandnes Garn skal bli en moderne aktør som driver kategorien fremover.

Å strikke handler om kreativitet, varme, skaperglede, håndtverk og tradisjon. Med dette som utgangspunkt utviklet vi konseptet ”by me”. Sandnes Garn representerer tradisjon og kvalitet. De er en leverandør av muligheter til sine kunder – så de kan skape sine egne individuelle uttrykk. I den grafiske profilen gjenspeiles dette ved bruk av label som et grafisk element. Vi har tilført letthet og modernitet i logoen da navnet er tungt i seg selv. Videre har sanselighet og varme kombinert med ”edge” og modernitet vært viktig. De vanligste strikketeknikkene, rett og vrang etterlater seg et karakteristisk mønster. Vi har utviklet to grafiske element som gjenspeiler dette. Det gir en tydelig link til håndtverket og tilfører egenart til Sandnes Garn.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.