Skaper reiselyst utendørs

Arbeid av NORD DDB

SAS går tungt utendørs med sitt budskap om 16 nye direkteflyvninger i sommer.

Alle 16 destinasjonene blir presentert gjennom et flyvindu montert på reklameplakater i sentrum av Oslo. Ved å dra opp og ned vindusskjermen endres destinasjonene, og bilder av alle 16 stedene vises etter tur.
 
Stoppeffekt

Løsningen er utviklet av DDB i samarbeid med JCDecaux. Den er å se på leskur ved Nationaltheatret, Jernbanetorget, Oslo City og Stortorvet, totalt fem installasjoner.

– Vi er alltid ute etter å skape en stoppeffekt og trigge folks reiselyst. Vi har nå hele 16 nye destinasjoner vi ønsker å fortelle publikum de kan besøke med direktefly i sommer, sier Tor Anton Bjørge, markedsdirektør i SAS.



Fikk student-hjelp

Fin oppgave fra SAS, og vi var så heldige å ha et par svært dyktige team fra Westerdals på besøk da denne skulle løses. De skal ha all ære for jobben de gjorde hos oss, og det er veldig kult at de får noe på trykk å ta med seg tilbake til skolen, sier Julian Hagemann, kreatør i DDB.

– Vi er utrolig takknemlige for all tilliten vi har fått hos DDB, og kult å få jobbe med SAS som kunde. Vi har virkelig fått kjenne på hvordan det er å jobbe i byrå, sier Thea Tovshus, student på Westerdals.

De involverte:
Ansvarlig hos SAS: Tor Anton Bjørge
Byrå: DDB
Kreatører: Julian Hagemann og Thorkil Jarnholt , DDB, Thea Tovshus og Fredrik Bjørn fra Westerdals
Prosjektleder: Gro Marvold
Konsulent: Pelle Josephson
Ansvarlig hos JCDecaux: Richard Öström
Teknisk produksjon: JCDecaux Innovate

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.