Små grep

Arbeid av Dinamo

23. oktober 2011 ble kampanjen «Små grep, stor forskjell» lansert på Mathallen. Kampanjens hovedbudskap er at det ikke skal så mye til for å gjøre god mat til god og sunn mat – og at det beste du vet med noen små grep blir litt sunnere. Vi ville vise folk at enkle grep kan gi stor gevinst og invitere befolkningen til å delta i samtalen om kosthold og helse. Kampanjen består av reklamefilm, Facebook-siden, facebook.com/smaagrep, konkurranse på P4 og PR.

Utgangspunktet for kampanjen var synkende tillit til Helsedirektoratets kostråd, og høyt fokus i media på kosthold, slanking, trening og ulike dietter. Helsedirektoratet ønsket å komme sterkere til orde i debatten og også komme i dialog med folk flest om kosthold.

Resultater:
- Økt tillit til Helsedirektoratets kostråd. 6 av 10 nordmenn har nå tillit til dem. (Omnibus-undersøkelse januar 2013)
- 20.000 likes den første uken. 41.500 likes på 3 uker. 5/11-12 deltar 22.370 personer i samtalen på Facebook.
- Høyt antall organiske visninger.
- En svært godt likt reklamefilm. 76% svarer at den etterlater et positivt inntrykk av Helsedirektoratets rolle.
- Omfattende redaksjonell omtale: kampanjen har vært omtalt i om lag 170 artikler.

Se case-side for utdypende presentasjon.

23. oktober 2011 ble kampanjen «Små grep, stor forskjell» lansert på Mathallen. Kampanjens hovedbudskap er at det ikke skal så mye til for å gjøre god mat til god og sunn mat – og at det beste du vet med noen små grep blir litt sunnere. Vi ville vise folk at enkle grep kan gi stor gevinst og invitere befolkningen til å delta i samtalen om kosthold og helse. Kampanjen består av reklamefilm, Facebook-siden, facebook.com/smaagrep, konkurranse på P4 og PR. Utgangspunktet for kampanjen var synkende tillit til Helsedirektoratets kostråd, og høyt fokus i media på kosthold, slanking, trening og ulike dietter. Helsedirektoratet ønsket å komme sterkere til orde i debatten og også komme i dialog med folk flest om kosthold. Resultater: - Økt tillit til Helsedirektoratets kostråd. 6 av 10 nordmenn har nå tillit til dem. (Omnibus-undersøkelse januar 2013) - 20.000 likes den første uken. 41.500 likes på 3 uker. 5/11-12 deltar 22.370 personer i samtalen på Facebook. - Høyt antall organiske visninger. - En svært godt likt reklamefilm. 76% svarer at den etterlater et positivt inntrykk av Helsedirektoratets rolle. - Omfattende redaksjonell omtale: kampanjen har vært omtalt i om lag 170 artikler. Se case-side for utdypende presentasjon.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.