The Walking Dead Mash-Up

Fox International spurte om vi kunne promotere tredje sesong av The Walking Dead på Halloween. Målet med promoteringen var å gi fansen en uventet overraskelse, og å gjøre opplevelsen delbar. Vi samarbeidet med en veldig populær nostalgisk blogg, Dear Photograph, en blogg som viser bilder fra menneskers fortid sammen med et bilde fra nøyaktig samme sted i dag. Man føler at man ser tilbake i tid gjennom et magisk vindu. Denne unike måten å fortelle en historie på rørte ved essensen av The Walking Dead-serien på en relevant og overraskende måte. Zombiebilder fra tredje sesong ble redigert inn i vanlige bilder. Resultatet var en sjokkerende mash-up av en pre- og en postapokalyptisk zombieverden. Bildene og en liten tilhørende tekst ble postet på Dear Photograph og ga de besøkende en skremmende overraskelse på Halloween. Gjennom hele dagen postet vi ulike bilder, og hvert bilde var linket tilbake til Fox International The Walking Dead-facebookside. Resultatene var fantastiske. Kampanjen ble delt og snakket om på blogger (som for eksempel Mashable.com). På kampanjedagen økte trafikken til Dear Photograps nettside med over 100%, over 40 000 så bildet på facebook og 56 000 på twitter.

23906 e0666 original

Fox International spurte om vi kunne promotere tredje sesong av The Walking Dead på Halloween. Målet med promoteringen var å gi fansen en uventet overraskelse, og å gjøre opplevelsen delbar. Vi samarbeidet med en veldig populær nostalgisk blogg, Dear Photograph, en blogg som viser bilder fra menneskers fortid sammen med et bilde fra nøyaktig samme sted i dag. Man føler at man ser tilbake i tid gjennom et magisk vindu.

Denne unike måten å fortelle en historie på rørte ved essensen av The Walking Dead-serien på en relevant og overraskende måte. Zombiebilder fra tredje sesong ble redigert inn i vanlige bilder. Resultatet var en sjokkerende mash-up av en pre- og en postapokalyptisk zombieverden. Bildene og en liten tilhørende tekst ble postet på Dear Photograph og ga de besøkende en skremmende overraskelse på Halloween.

Gjennom hele dagen postet vi ulike bilder, og hvert bilde var linket tilbake til Fox International The Walking Dead-facebookside. Resultatene var fantastiske. Kampanjen ble delt og snakket om på blogger (som for eksempel Mashable.com). På kampanjedagen økte trafikken til Dear Photograps nettside med over 100%, over 40 000 så bildet på facebook og 56 000 på twitter.

Involverte byråer

FRANK.