Vask de henda

Arbeid av TRY og Apt

Lano er en svært sterk merkevare. Likevel har Lano kanskje ikke helt klart å fornye seg og har hengt litt igjen i 60-70- og 80-tallet.
Oppdragsgiver ønsket å sette fokus på håndvask, og det på en måte som var tilpasset foreldre (og barn) anno 2012.
Løsningen ble en vaskeregle, eller rettere sagt en vaske-rap med 2012-innpakning. Det ble også utviklet en egen app hvor barn og foreldre kunne gjøre vaskingen til en lek. Barna elsker å samle stjerner, poeng, osv. Med denne appen kunne de samle tid – leketid med mamma eller pappa – hvis de var flinke til å vaske hendene. Og selvfølgelig kunne man lage skumsveiser.
Låta ble populær og er utgitt i fullversjon. Det har også vært gjort mye PR i fb med den internasjonale håndvaskedagen og barnehager.

Lano er en svært sterk merkevare. Likevel har Lano kanskje ikke helt klart å fornye seg og har hengt litt igjen i 60-70- og 80-tallet. Oppdragsgiver ønsket å sette fokus på håndvask, og det på en måte som var tilpasset foreldre (og barn) anno 2012. Løsningen ble en vaskeregle, eller rettere sagt en vaske-rap med 2012-innpakning. Det ble også utviklet en egen app hvor barn og foreldre kunne gjøre vaskingen til en lek. Barna elsker å samle stjerner, poeng, osv. Med denne appen kunne de samle tid – leketid med mamma eller pappa – hvis de var flinke til å vaske hendene. Og selvfølgelig kunne man lage skumsveiser. Låta ble populær og er utgitt i fullversjon. Det har også vært gjort mye PR i fb med den internasjonale håndvaskedagen og barnehager.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.