Du bestemmer hvordan

Arbeid av SMFB

IKEA lanserer medieløsningen Uppleva, alt i ett-møbelet med integrert TV- og lydanlegg.

SMFB har utviklet lanseringskampanjen, en alt i ett-kampanje som lar deg velge hvordan du vil motta reklamebudskapet.

– Det å ha kunden og brukeren i fokus er helt i tråd med IKEA sitt konsept, når vi nå lanserer vårt første møbel med fjernkontroll. Hver og en av oss vet best selv hvordan vi innreder hjemme. Vi syns det er rett og rimelig at folk også skal få bestemme hvordan de vil ha nyheten vår presentert, sier Markedskommunikasjonssjef Cathrine Boije.

Flashmob eller mms?

I eksterne bannere og på en egen mikroside kan du velge mellom en rekke ulike presentasjonsformer, fra å bestille din egen flashmob, en mms eller et håndskrevet brev, til å få Uppleva hurtigtegnet eller presentert av to sjarmtroll. Har du tid kan du for eksempel også få med deg et foredrag.

– Det er i god IKEA-ånd å la kundene få velge selv. Vi håper alle finner sin måte å bli kjent med Uppleva på og satser på at folk der ute synes dette er en sjarmerende og interessant form for interaksjon med IKEA, sier kreatør André Koot i SMFB. 

Den i utgangspunktet digitale kampanjen tilbyr også en rekke analoge presentasjonsformer, som telefaks og håndskrevne brev.

Viderføring av utdatert sjanger

 – Mange har allerede foretrukket å motta budskapet per faks, så den er visst ikke helt død. Å gi folk muligheten til selv å bestille en flashmob hjem på døra til et avtalt tidspunkt føltes som en artig videreføring av en noe utdatert sjanger. Vi har forsøkt å gjøre budskapet så tilgjengelig som mulig for alle. Du har blant annet muligheten til å bli kjent med Uppleva på ulike måter allerede i de eksterne bannerne, fortsetter Koot.

Kampanjen finner du på http://ikea.no/Uppleva og i bannere på diverse nettsteder. Det vil også være printannonser i helgeavismagasiner og interiørblader.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.